Сьогодні існує три різновиди транспортних засобів: електрокари, гібриди та звичайні машини. Велика різноманітність моделей, певні стандарти та звички багатьом не дозволяють відмовитися від бензину. При цьому автомобілісти не припиняють сперечатися з приводу того, що кращий електромобіль або класичний транспортний засіб. Звичайно, кожна зі сторін має свої переваги, якими вони керуються при виборі автомобіля. Давайте спробуємо все ж таки розібратися, яка машина крутіша, порівняємо їх позитивні моменти та особливості.

Головні параметри для порівняння

Напевно, кожен водій погодиться з тим фактом, що особливу роль при купівлі транспортного засобу мають такі фактори:

Безпека;

Керованість;

Витрати палива;

Вартість;

Комфорт;

Можливість у потрібний момент зарядити або заправитися.

Це лише мінімальний список нюансів, якими керуються сучасні споживачі під час виборів транспортного засобу.

Отже, почнемо із вартості. В даний час ціна на електромобілі та "класику" практично однакова, якщо брати машину середнього класу з хорошими експлуатаційними характеристиками. Але витрата споживаного палива чи електроенергії істотно відрізнятиметься. Якщо брати приблизні показники, то авто з двигуном внутрішнього згоряння, зі схожими параметрами електромобіля, витрачатиме вдесятеро більше палива, на кожні сто кілометрів. Відповідно, при порівнянні електромобіль VS бензин у плані витрат під час поїздки, явним лідером стає перший варіант.

Наступний пункт, на який варто звернути увагу – амортизація транспортних засобів та заправка. В даному випадку все набагато складніше. Для початку розглянемо класичний варіант, який вже всім звичний і потребує регулярного догляду. Це дуже важливо, тільки своєчасна діагностика, чищення та заміна певного обладнання та інші роботи дозволяють автомобілю залишатися безпечним, мати відмінні експлуатаційні характеристики. Тож амортизація матиме чималу вартість.

У електромобілів тут все набагато простіше. Так як обслуговування таких машин займає мінімум часу, вони не потребують чищення запчастин, добавки олії. Та й взагалі, перші кілька років, подібний транспорт не потребуватиме втручання, лише за жорстких умов їзди.

Відповідно, по амортизації, якщо порівнювати електрокар та бензинове авто, виграє перший варіант.

А щодо заправки, сучасні електрокари заправляються до 80% приблизно 40 хвилин, цього в середньому вистачить на 300 км пробігу. В даний час мережі електрозаправок досить розвинені для того, щоб комфортно пересуватися між містами та продовжать розвиватись у геометричній прогресії.

Тепер перейдемо до таких пунктів, як комфорт, безпека та простота управління. Якщо розглядати останні моделі, які пропонують виробники електромобілів, то вони суттєво виграють у своїх попередників. Їхня безпека забезпечується завдяки величезній кількості систем, починаючи з електронної стабілізації, що запобігає перевороту кузова, автопілотом утриманням смуги захисту від зіткнення і закінчуючи стандартними подушками безпеки.

Що стосується керування, то, батареї в електрокарі розпологаються внизу, це переносить центр ваги автомобіля набагато нижче в порівнянні з авто на двс.

Найцікавіше, що в Європі вже давно автолюбителі почали змінювати свої старі транспортні засоби, на електрокари. І це не дивно, тому що даний транспорт, на відміну від бензинового, має наступні переваги:

Немає шкідливих вихлопів під час експлуатації машини, які з давніх-давен забруднюють навколишнє середовище. Відповідно, електрокари - не шкодять природі та людям;

Тривалість експлуатації. Електрокари можуть похвалитися надійністю та довговічністю;

Є можливість заряджати автомобіль за допомогою стандартної електричної мережі, що дозволяє суттєво економити на паливі;

Досить високий ККД, у порівнянні з двигунами у звичайних автомобілях; постійний крутний момент

Мінімум шуму під час пересування.

Як бачите електромобілі все ж крутіше старих, але всім звичних класичних автомобілів. Вони давно полюбилися за кордоном і потихеньку витісняють старі машини.

Приклад для порівняння витрат:


Авто з ДВС VW jetta:
Витрати на паливо: 300 грн на 100 км
ТО:             Кожні 10000 км: Заміна моторного масла, повітряного фільтра

                                30000 км: Заміна паливного фільтра, заміна гальмівних колодок

                                40000 км: Заміна гальмівної рідини, заміна свічок запалювання

                                60000 км: Заміна акумулятора

                                100000 км: Заміна каталізатора, ланцюгів Грм і.т.д

Разом витрати за рік при пробігу 20000 км ~ 81000 грн

Авто з електродвигуном Vw e-lavida:

Витрати на електрику: 25 грн на 100 км

ТО:

                  50 000 км: заміна олії в редукторі, заміна гальмівних колодок
                  Кожні 5 років: заміна рідини, що охолоджує, заміна гальмівної рідини.
                  Кожні 10 років: обслуговування акб

Разом витрати за рік при пробігу 20000 км ~ 5000 Грн *