Сьогодні існує три різновиди транспортних засобів: електрокари, гібриди та звичайні машини. Велика різноманітність моделей, певні стандарти та звички багатьом не дозволяють відмовитися від бензину. При цьому автомобілісти не припиняють сперечатися з приводу того, що кращий електромобіль або класичний транспортний засіб. Звичайно, кожна зі сторін має свої переваги, якими вони керуються при виборі автомобіля. Давайте спробуємо все ж таки розібратися, яка машина крутіша, порівняємо їх позитивні моменти та особливості.
Головні параметри для порівняння
Напевно, кожен водій погодиться з тим фактом, що особливу роль при купівлі транспортного засобу мають такі фактори:
Безпека;
Керованість;
Витрати палива;
Вартість;
Комфорт;
Можливість у потрібний момент зарядити або заправитися.
Це лише мінімальний список нюансів, якими керуються сучасні споживачі під час виборів транспортного засобу.
Отже, почнемо із вартості. В даний час ціна на електромобілі та "класику" практично однакова, якщо брати машину середнього класу з хорошими експлуатаційними характеристиками. Але витрата споживаного палива чи електроенергії істотно відрізнятиметься. Якщо брати приблизні показники, то авто з двигуном внутрішнього згоряння, зі схожими параметрами електромобіля, витрачатиме вдесятеро більше палива, на кожні сто кілометрів. Відповідно, при порівнянні електромобіль VS бензин у плані витрат під час поїздки, явним лідером стає перший варіант.
Наступний пункт, на який варто звернути увагу – амортизація транспортних засобів та заправка. В даному випадку все набагато складніше. Для початку розглянемо класичний варіант, який вже всім звичний і потребує регулярного догляду. Це дуже важливо, тільки своєчасна діагностика, чищення та заміна певного обладнання та інші роботи дозволяють автомобілю залишатися безпечним, мати відмінні експлуатаційні характеристики. Тож амортизація матиме чималу вартість.
У електромобілів тут все набагато простіше. Так як обслуговування таких машин займає мінімум часу, вони не потребують чищення запчастин, добавки олії. Та й взагалі, перші кілька років, подібний транспорт не потребуватиме втручання, лише за жорстких умов їзди.
Відповідно, по амортизації, якщо порівнювати електрокар та бензинове авто, виграє перший варіант.
А щодо заправки, сучасні електрокари заправляються до 80% приблизно 40 хвилин, цього в середньому вистачить на 300 км пробігу. В даний час мережі електрозаправок досить розвинені для того, щоб комфортно пересуватися між містами та продовжать розвиватись у геометричній прогресії.
Тепер перейдемо до таких пунктів, як комфорт, безпека та простота управління. Якщо розглядати останні моделі, які пропонують виробники електромобілів, то вони суттєво виграють у своїх попередників. Їхня безпека забезпечується завдяки величезній кількості систем, починаючи з електронної стабілізації, що запобігає перевороту кузова, автопілотом утриманням смуги захисту від зіткнення і закінчуючи стандартними подушками безпеки.
Що стосується керування, то, батареї в електрокарі розпологаються внизу, це переносить центр ваги автомобіля набагато нижче в порівнянні з авто на двс.
Найцікавіше, що в Європі вже давно автолюбителі почали змінювати свої старі транспортні засоби, на електрокари. І це не дивно, тому що даний транспорт, на відміну від бензинового, має наступні переваги:
Немає шкідливих вихлопів під час експлуатації машини, які з давніх-давен забруднюють навколишнє середовище. Відповідно, електрокари - не шкодять природі та людям;
Тривалість експлуатації. Електрокари можуть похвалитися надійністю та довговічністю;
Є можливість заряджати автомобіль за допомогою стандартної електричної мережі, що дозволяє суттєво економити на паливі;
Досить високий ККД, у порівнянні з двигунами у звичайних автомобілях; постійний крутний момент
Мінімум шуму під час пересування.
Як бачите електромобілі все ж крутіше старих, але всім звичних класичних автомобілів. Вони давно полюбилися за кордоном і потихеньку витісняють старі машини.
Приклад для порівняння витрат:
Авто з ДВС VW jetta:
Витрати на паливо: 300 грн на 100 км
ТО: Кожні 10000 км: Заміна моторного масла, повітряного фільтра
30000 км: Заміна паливного фільтра, заміна гальмівних колодок
40000 км: Заміна гальмівної рідини, заміна свічок запалювання
60000 км: Заміна акумулятора
100000 км: Заміна каталізатора, ланцюгів Грм і.т.д
Разом витрати за рік при пробігу 20000 км ~ 81000 грн
Авто з електродвигуном Vw e-lavida:
Витрати на електрику: 25 грн на 100 км
ТО:
50 000 км: заміна олії в редукторі, заміна гальмівних колодок
Кожні 5 років: заміна рідини, що охолоджує, заміна гальмівної рідини.
Кожні 10 років: обслуговування акб
Разом витрати за рік при пробігу 20000 км ~ 5000 Грн *