На китайському автомобільному ринку стався несподіваний поворот подій. Багатообіцяючий і давно презентований пікап Niutron NV нарешті отримав схвалення на виробництво у своїй рідній країні. Єдиною проблемою можна вважати лише той факт, що новинка матиме іншу назву та випускатиметься під крилом перейменованого бренду. Без таких змін випуск машини був би неможливий, тому подібну міру можна зрозуміти та пояснити. Електрокар відтепер називається не Niutron NV, а Docan V07 і він повністю належить корпорації Jiangxi Dorcen Auto.
Щоб зрозуміти тернистість та складність шляху Niutron NV, потрібно повернутися до його витоків. Автомобільний бренд був заснований Яном Лі, який у минулому обіймав високу посаду у іменитій компанії Baidu і був ідейним натхненником Niu, корпорацією, яка займалася виробництвом електричних скутерів у Китаї. Спочатку машину Niutron можна було купити за допомогою попереднього замовлення ще в березні 2022 року, а за планами компанії вихід на ринок мав відбутися в жовтні того ж року. Однак під час роботи над складним проектом, вона зіткнулася з великою кількістю проблем, пов'язаних із цим автомобілем. Найгіршою новиною, яку отримав бренд, можна вважати заборону на виробництво позашляховиків у всій Китайській Народній Республіці, через що компанія була змушена повернути всі фінансові кошти покупцям, які зробили попереднє замовлення.
Незважаючи на той факт, що Niutron спочатку заявляла, що збиратиме електричні автомобілі на власній точці, компанія завжди мала намір передати виробництво на бік. Корпорацією, яка мала збирати машини, у тому числі і новий пікап, могла стати Jiangxi Dorcen Auto. Однак у той час через прямий зв'язок із збанкрутілим брендом Dorcen, її єдиний завод був повністю викуплений гігантом BYD. На жаль, такий несподіваний поворот подій став серйозною невдачею для Niutron, оскільки компанія саме на той момент відкрила можливість попереднього замовлення на свої авто. Через втрату заводу для виробництва та основного партнера корпорації потрібно було терміново знайти нове підприємство для роботи. Знайти відповідну точку в такі стислі терміни виявилося непросто, і компанія так і не впоралася з поставленим завданням. Тому випуск автомобіля і був спочатку перенесений на невизначений термін, а трохи пізніше і зовсім скасований. Однак тепер Docan V07 отримав схвалення від китайського уряду на виробництво на фабриці в містечку Чанчжоу.
Багато новинки і флагманські транспортні засоби представлені на українському ринку електрокарів. Якщо ви бажаєте купити собі надійний, якісний та стильний автомобіль, ви можете зробити це на сайті магазину E-motors.com.ua. Саме тут ви можете придбати собі екологічно безпечне авто за найнижчою ціною на ринку.
Основні причини ребрендингу з Niutron NV на Docan V07 хоч і можуть здатися на перший погляд зрозумілими, так і залишилися нероз'ясненими самою компанією. Всім китайським споживачам зрозуміло, що назви Dorcen і Docan дуже схожі як зовні, так і за змістом. Офіційні акаунти Niutron у соціальних мережах були повністю очищені, тому варто очікувати якнайшвидших новин щодо повного ребрендингу молодої автомобільної корпорації.
Потрібно сказати про те, що компанія активно використовує платформи соцмережі, автомобільні виставки та тест-драйви для підвищення популярності та створення галасу навколо V07. Docan також приваблює популярних знаменитостей та авторитетних блогерів для підтримки бренду та демонстрації характеристик та продуктивності пікапа, орієнтуючись на широку аудиторію.
Не можна не згадати про те, що Docan V07 багато в чому схожий зі своїм попередником, Niutron NV, у плані зовнішнього вигляду. Компанія вважала дизайн того позашляховика задовільним, тому зміни виявилися або зовсім непомітними або практично незначними. Так, новий електромобіль відрізняється великими за розміром фарами та трохи видозміненими дверима. Основною візуальною відмінністю між машинами є написи DOCAN на передній і задній частині автомобіля.
Стали відомі та інші дані щодо нового V07. Габарити автомобіля залишилися незмінними в порівнянні з моделлю NV. Довжина електричного пікапа складає 4915 міліметрів, ширина – 1962, а висота – 1755 при колісній базі, що дорівнює цифрі 2910 мм. Салон новинки просторий і зручний - в ньому може поміститися п'ять осіб. Вага транспортного засобу варіюватиметься в районі від 2200 до 2250 кілограмів залежно від обраної комплектації. Також позашляховик буде оснащений інтелектуальною інформаційно-розважальною системою з безшовною інтеграцією смартфона, що дозволяє користувачам отримувати доступ до різних програм та послуг на ходу.
Під капотом пікапа встановлена трансмісія 4WD, що зв'язує два двигуни. Кожен електромотор, вироблений корпорацією Hofer Powertrain, створює потужність рівну 140 кіловатам (190 кінських сил), в результаті чого сумарно авто буде виробляти 280 кВт енергії або 381 кінську силу. Ці двигуни також використовуються і в інших електрокарах на китайському ринку, наприклад в автомобілях Neta компанії Hozon. Новий Docan буде розганятися з 0 до 100 кілометрів на годину за 6 секунд, а його максимальна швидкість становитиме 170 км/год.
У продажу буде доступна дві версії акумуляторів під капотом Docan V07. Перша – LFP (літій-залізо-фосфатна) батарея виробництва SVOLT, а друга – трійковий NMC (нікель-марганець-кобальтовий) акумулятор, який робить корпорація Sunwoda. Точна ємність цих батарей не розголошується, але очікується, що повністю екологічно безпечна модель пікапа матиме дальність ходу в діапазоні від 450 до 560 кілометрів відповідно до китайського стандарту CLTC. Важливо додати той факт, що компанія не планує випускати версію EREV (електромобіль із збільшеним запасом ходу), і на ринок вийде лише варіант BEV (акумуляторний електрокар). Щоб зміцнити позиції на ринку, Docan вже встановила стратегічні партнерські відносини з відомими представниками автомобільної промисловості Китаю. Одним із найбільш значущих є співпраця з компанією Contemporary Amperex Technology Co, Limited (CATL), провідним виробником літій-іонних батарей.
Оскільки бренд Niutron практично повністю здійснив ребрендинг, новий V07 стане першим автомобілем компанії Docan. Відсутність попередньої поінформованості про компанію є серйозною проблемою для успіху електрокара. Більше того, репутація корпорації постраждала після інциденту із поверненням фінансових коштів покупцям, що ще більше ускладнює закріплення на китайському ринку електромобілів. Майбутнє Docan V07 залишається невизначеним, і його успіх залежатиме від рекламних зусиль бренду та його здатності залучити покупців.
У міру появи нових новин ми уважно стежитимемо за розвитком ситуації з Docan V07 та іншими китайськими електрокарами, представленими на ринку. Якщо вам цікаво стежити за оновленнями електричних транспортних засобів, або ви хочете ознайомитися з оглядами флагманських автомобілів, ви можете це зробити на E-motors.com.ua.