Наскільки ефективними є електрокари для зимових умов експлуатації?

Сучасні електромобілі досить ефективні за умов зими. Такі питання виникають тому, що люди сформували стереотипи про неможливість використовувати електротранспорт взимку.

Як контраргумент можна навести Норвегію, яка є лідером зростання електротранспорту у світі. Холодний клімат не заважає її жителям використовувати електромобілі у повсякденному пересуванні. Важливою відмінністю експлуатації електромобіля взимку є необхідність прогрівати його, обігрів салону починається миттєво, а використання таймера дозволяє прогрівати салон перед поїздкою, не використовуючи заряд батареї, а від мережі.

Що стосується скорочення пробігу в зимовий період, то дійсно, за законами фізики чим холодніше реагенти АКБ, тим повільніше їх реакція, отже, вам доступний менший пробіг. Крім того, при екстремальних температурах бортовий комп'ютер взагалі може заблокувати резерв енергії в батареї для її збереження, оскільки АКБ - найважливіший і найдорожчий компонент електромобілів. Наприклад, роблять електромобілі Tesla, попереджаючи, що частина накопиченої енергії в електромобілі в холодну погоду може бути недоступна. Туди навіть додають індикатор сніжинки поруч із даними запасу ходу.

Втім, подібний резерв передбачений практично у всіх сучасних електромобілях, тому що розрядка батареї в повний нуль — один із найнебажаніших моментів для здоров'я акумуляторної батареї електромобіля, крім того, вона може бути критична взимку, оскільки бортові системи електромобілів не завжди коректно відображають. кілометраж. Тому в сучасних електромобілів у зимових умовах скорочення пробігу становить близько 35% на коротких дистанціях і 20% на довгих дистанціях. При температурах менше -10 градусів до -50% від заявленого пробігу.Середня витрата у більшості електромобілів десь у районі 15кВт на 100 км, відповідно взимку вона зросте до 30 кВт на 100 км.

Треба сказати, що те саме відбувається у автомобілів із ДВС. Одного й того ж обсягу бака взимку вистачає на меншу кількість пробігу, скорочення становить близько 15%. У автомобілів, які використовують газ, зниження ефективності у зимові періоди становить 20-25%.

Якою є критична температура для електрокарів?

Батареї електромобілів чутливі до температури. При цьому вони однаково погано переносять вкрай високу і надто низьку температуру.

Важливо знати, що холодна погода не ворог електромобілю та його батареї. Набагато більших збитків акумуляторної батареї може завдати її перегрівання. Єдиний мінус — взимку запас ходу об'єктивно стає меншим через блокування резерву ємності та активне використання кліматичних систем. У спеку при перегріві батареї відбувається її деградація, що набагато гірше.

Як завести електрокар при падінні заряду в -30 градусів?

Правильна відповідь - ніяк. Бо якщо різко впав заряд, то це вже поломка і прямий шлях у сервіс. Якщо ж водій не розрахував запас батареї, то це вирішується так, як із будь-яким іншим автомобілем, у якого скінчилося паливо. Єдиний спосіб «оживити» свій електрокар - це щоб тебе дотягли до зарядної станції. Причому буксирування електромобіля є і зарядкою. Це можливе завдяки рекуперації. По суті, колеса виконують функцію динамо-машини, виробляючи електрику та заряджаючи батарею. Але не в -30 градусів, звичайно. За такої температури ця функція автоматично вимикається.

Який ресурс батареї?

Треба сказати, що батарея електромобіля досить витривалий пристрій. Хоча той факт, що гарантія багатьох автовиробників на батарею становить від 6 до 8 років, говорить про це. Все залежить від того, як використовувати батарею. При правильному використанні деградація становитиме в середньому 2% на рік. Основні правила довгого життя батареї:

— Не заряджати батарею на 100% і не розряджати до 0%.

— В ідеалі зберігати заряд у межах 20-80%.

— Повністю заряджати електромобіль рекомендується лише перед далекими поїздками.

— Мінімізувати швидке заряджання постійним струмом, особливо при високих температурах навколишнього середовища, щоб не перегрівати батарею.

— Максимально уникати екстремально високих температур нагрівання батареї.

— Електромобіль має не простоювати, а інтенсивно використовуватись за призначенням.

Чи скорочується ресурс разом із зростанням ємності?

Теоретично ні. Фактично статистика відсутня у зв'язку з тим, що сучасні батареї не так давно експлуатуються і немає можливості зібрати достатню кількість інформації.

Який час потрібно для заряджання потужної батареї?

Зараз будь-яка сучасна батарея набирає заряд у 80% за 30-40 хвилин. Подальша повна зарядка не рекомендується з причин, описаних вище.