
Lynk & Co 900 (ліворуч) і Zeekr 9X
Цього року на китайський ринок вийшли три повнорозмірні нові енергетичні кросовери від Geely Group. Один з них – Geely Galaxy M9 . А ще два продукти – Lynk & Co 900 та Zeekr 9X від Zeekr Technology (належить Geely). Існує ймовірність канібалізму між двома останніми позашляховиками.

Зліва направо: Lynk & Co 900, Zeekr 9X та Geely Galaxy M9
Нагадаємо, що повнорозмірний позашляховик Lynk & Co 900 вийшов на китайський ринок у квітні 2025 року. Його сукупні поставки досягли 27 844 одиниць, згідно з даними China EV DataTracker . У вересні на ринок вийшли Geely Galaxy M9 та Zeekr 9X. Це тріо кросоверів PHEV утворило повноцінну продуктову матрицю, що охоплює широкий ціновий діапазон від 183 800 до 599 900 юанів (25 820 – 84 260 доларів США).
Позиціонування Geely Galaxy M9
Geely Galaxy M9 — це модель початкового рівня з передньопривідним силовим агрегатом потужністю 300 кВт (402 к.с.) та відносно невеликим акумулятором ємністю 18,4 кВт·год. Його топова комплектація пропонує повний привід потужністю 640 кВт·год (858 к.с.) та акумулятор ємністю 41,5 кВт·год. Інші особливості Galaxy M9 — це 27 динаміків, великий 30-дюймовий головний екран, опціональна двокамерна пневматична підвіска та система допомоги водієві G-Pilot H5.

Позашляховик Geely Galaxy M9
Вартість Galaxy M9 коливається від 183 800 до 248 800 юанів (25 820 – 39 950 доларів США). Топова модифікація позашляховика під брендом Geely цілком може конкурувати з базовою моделлю Lynk & Co 900, яка коштує 309 900 юанів (43 550 доларів США). Однак більшість покупців у Китаї оберуть передньопривідні варіанти Galaxy M9. Тому, очевидно, дешевша модель не зменшить частку ринку флагмана Lynk & Co.

Інтер'єр Geely Galaxy M9
Galaxy M9 прагне конкурувати з такими моделями, як Leapmotor C16 та Deepal S09 . Незважаючи на пропонування гідних технологій та обладнання за свою ціну, утилітарний дизайн позашляховика Geely не можна порівняти з Lynk & Co 900 та Zeekr 9X. Однак, дві останні моделі можуть легко «пожирати» одна одну.
Історія Lynk & Co та Zeekr
Нагадаємо, що Lynk & Co була заснована у 2017 році як спільний бренд Geely та Volvo. Після запуску вона зосередилася на виробництві моделей PHEV та ICE. У 2021 році вона оголосила про частковий перехід до сегмента BEV, представивши концепт-кар Lynk & Co Zero. Судячи з усього, серійний варіант цієї моделі став першим автомобілем під абсолютно новим брендом Zeekr . Він продається як Zeekr 001.
У наступні роки Lynk & Co вийшла в сегмент електромобілів з двома іншими моделями: седаном Z10 та фастбеком Z20 . Вони грали в тому ж ціновому діапазоні, що й деякі моделі під брендом Zeekr, утворюючи внутрішніх конкурентів. У 2025 році Volvo дистанціювалася від Lynk & Co, а Zeekr Technology придбала контрольний пакет акцій. Цей крок був зроблений для того, щоб впорядкувати ситуацію та розділити моделі Zeekr та Lynk & Co.
Однак, два флагманські паралельні гібридні кросовери від Zeekr Technology, здається, не так вже й відрізняються один від одного. І ми розповімо вам чому.
Суперництво між Lynk & Co 900 і Zeekr 9X
Почнемо з Lynk & Co 900. Це повнорозмірний позашляховик із шістьма місцями (кожне сидіння оснащене підігрівом та масажем) та трьома варіантами силового агрегату. Базовий 900 генерує 520 кВт (711 к.с.), тоді як топовий автомобіль має сукупну потужність 650 кВт (872 к.с.). Ця модель може похвалитися поворотними сидіннями другого ряду, 30-дюймовим екраном у центральній консолі, 30-дюймовим екраном, встановленим на стелі, сонцезахисними шторками на дверях, 95-дюймовим проекційним дисплеєм доповненої реальності та до 31 динаміка Harman/Kardon.

Кросовер Lynk & Co 900
Lynk & Co 900 може похвалитися часом розгону від нуля до сотні за 4,3 секунди, пропонуючи акумулятор ємністю 52,4 кВт⋅год або запас ходу 280 км. Він може проїхати до 1443 км на повному паливному баку. Він також пропонує систему допомоги водієві G-Pilot H7, здатну самостійно паркуватися, та функцію навігації від адреси до адреси на автопілоті (NOA). Єдиним недоліком Lynk & Co 900 є відсутність високоякісних матеріалів та текстур всередині.
Базовий Zeekr 9X пропонує трохи потужніше поєднання двигуна внутрішнього згоряння та двох електродвигунів потужністю 660 кВт (885 к.с.). Однак його топова комплектація генерує неймовірну потужність 1030 кВт (1381 к.с.). Цей варіант розганяється до 100 км/год за 3,1 секунди. Ще однією перевагою Zeekr 9X є варіанти акумуляторів. Базового пакета ємністю 55 кВт·год вистачає на 288 км в умовах CLTC. А акумулятор ємністю 70 кВт·г збільшує максимальний запас ходу 9X до 380 км.

Zeekr 9X
Інтер'єр випромінює розкіш завдяки масиву алюмінію та дерева, доповненому звуковою системою марки Naim на 32 динаміки. Однак салон 9X — це місце, де починають з'являтися суперечки. Почнемо з того, що центральна консоль цього позашляховика має блок із двох 16-дюймових екранів замість одного високотехнологічного 30-дюймового монітора. Стельовий екран Zeekr 9X має діаметр 17 дюймів, що на 13 дюймів менше, ніж екран Lynk & Co 900. А HUD моделі марки Zeekr також менший: 47 дюймів проти 95.
Більше того, Lynk & Co 900 стандартно постачається з поворотними сидіннями другого ряду, тоді як Zeekr 9X має їх як додаткову опцію. Ці два автомобілі оснащені двокамерною пневматичною підвіскою з системою безперервного контролю амортизації. Але топова комплектація Zeekr 9X пропонує активний стабілізатор поперечної стійкості 48V, який підвищує стійкість автомобіля під час проходження крутих поворотів.
Висновок
Zeekr 9X – це розкішний автомобіль із вдосконаленим силовим агрегатом та безліччю розкішних функцій. Але різниця в оснащенні цієї моделі порівняно з дешевшою Lynk & Co викликає подив. Зрештою, ці автомобілі будуть використовуватися переважно на жвавих дорогах великих китайських агломерацій. У цьому випадку більшість переваг силового агрегату топової комплектації 9X будуть нівеловані.
Тільки досвідчені водії можуть відчути різницю в якості матеріалів та виготовлення. Що стосується сили бренду, то і Lynk & Co, і Zeekr досить молоді. Тому вони обидва не мають певної статусної переваги. Як наслідок, певна група клієнтів оберуть дешевший Lynk & Co 900 замість Zeekr 9X.
Наразі, схоже, що Zeekr 9X не має проблем із попитом у Китаї, оскільки він отримав 10 000 замовлень за 13 хвилин. Натомість, Lynk & Co 900 отримав таку ж кількість за одну годину. Однак ці транспортні засоби можуть зіткнутися з проблемою канібалізації в довгостроковій перспективі.