В 1990-х годах местные автоконцерны делали первые робкие попытки производить электромобили. Изначально машины просто копировали аналоги из Японии (как в случае с Suzuki Alto), производились в штучных экземплярах и не имели успеха. Китай ускоренными темпами развивал собственное производство, но догнать японских, корейских и американских производителей с их многолетней базой заводов и клиентов было сложно. Да и гонка за экологичностью на тот момент была не в тренде. 

Однако Госсовет КНР все же сделал ставку на новую технологию. К Олимпийским играм 2008 года в Пекине на городские линии уже вышли электробусы и первая тысяча «екарс» — все китайского производства. С 2009 года государство начало внедрять электротранспорт в пилотные города в рамках программы «Десять городов — тысяча машин». Причем особое внимание местная администрация уделяла общественному транспорту и оснащению сервисов такси «зеленым» автопарком.

Китайський ринок електротранспорту за останні 10 років став найбільшим у світі. Не останню роль у цьому відіграли державні субсидії у розмірі до мільярда доларів та загальна підтримка уряду виробників.

Першими у хвилю влилися старійшини місцевого виробництва – компанія BYD (Build Your Dream). Починаючи з 2008 року концерн виробляє екологічно-безпечні авто і до 2022 року випустив уже 640 000 електромобілів. Зараз це найбільший виробник електрокарів, який цього року за продуктивністю випередив Tesla.

Ще один «ветеран» у цій сфері – бренд SAIC. Концерн воліє працювати «у парі» коїться з іншими фірмами, зокрема іноземними. Саме завдяки колаборації SAIC-GM-Wuling світ побачив надпопулярний у 2021 році Hongguang MINIEV. Не забуватимемо і про JAC, які з 2010 року успішно

розширюють лінійку підрозділу iEV і входять до 5 найбільших автозаводів країни.

До слова, у Піднебесній є чітка спрямованість на локалізацію виробництва. Всі іноземні виробники, за винятком Tesla, в принципі, не можуть збирати свої моделі на території Китаю без колаборації з місцевими автоконцернами. Та й фірма Ілона Маска останнім часом має деякі проблеми в країні: після низки скандалів попит став падати, а фабрика в Шанхаї в основному працює на експорт.

У період 2018-2019 р. у Китаї бурхливо формуються електростартапи, незважаючи на те, що в 2019 році КНР скоротила субсидії на купівлю електромобілів приблизно наполовину. Пізніше їх довелося повернути, оскільки продаж помітно падав.

Але ні старожили індустрії, ні стартапи не здавалися. Багато з команд, що тільки з'явилися, пізніше стануть повноцінними компаніями з неймовірно великим оборотом. Наприклад, Xpeng Inc., Li Auto, WM Motor та стартап з бурхливим зльотом NIO. Амбітна «молодь» різко наростила показники якості китайських електромобілів: якось треба було конкурувати зі «старими» галузі. Акумулятори ставали все більш ємними, мотори потужнішими, а китайська збірка якісною.

До 2019 року країна міцно закріпила лідерство у сфері СІМ на акумуляторах. Більшість електросамокатів, скутерів, велогибридів реєструвалося саме у Китаї. Те саме стосувалося електробусів — незважаючи на загальні коливання попиту, їхній автопарк явно перевершував Європу та США: 92 тисячі нових моделей у 2018 році та 70 000 — у 2019 році.
Пандемія коронавірусу викликала повсюдний спад виробництва. Згідно з звітом Китайської асоціації автовиробників, продажі нових екарс у КНР у першому півріччі 2020 року впали на 33,1 %. Піднебесна навіть на якийсь час поступилася своїм лідерством світового постачальника зарядженого транспорту Європі. Проте галузь продовжувала розвиватися, хоч і сповільнивши темпи.

Першим наростив продуктивність автоконцерн BYD: до вересня 2020 року він випустив на 45% більше EV, ніж у 2019 р. На 2020 рік у країні вже працювало близько 500 заводів, що випускають електромобілі і було запущено безліч стартапів. Опитування того ж року показало, що купити китайський електромобіль жадає 41% покупців нової техніки. Та й гранди китайського автопрому JAC, Geely та Chery пройшли перші квартали 2020 року без втрат і розширень і навіть встигали створювати нові моделі. Попит на електрокари поступово відновлювався.

Яскравим показником того, що проблеми мали тимчасовий характер, став інтерес до виробництва електротранспорту від компаній, здавалося б, мало пов'язаних із галуззю. У 2020 році про намір створити підрозділи зі збирання заряджених машин повідомив техногігант Xiaomi, який на той час вже успішно випускав електросамокати. У квітні 2020 року Alibaba та Xiaomi показали свій спільний проект – електромобіль під брендом Xpeng.

2021 року ситуація змінилася кардинально. Попит викликав пропозицію і, здавалося б, Китай, який стрімко втрачає свою першість, знову став претендувати на світове лідерство. Згідно з звітом агентства Canalys, за перше півріччя 2021 року Піднебесна стала провідним ринком з 47% від усіх світових продажів електромобілів. Практично не відстає від азіатських конкурентів Європа, а ось США сильно здали з 10% загальних продажів.

У квітні 2021 р. КНР було поставлено рекорд з виробництва (216 000) та продажу (206 000) електромобілів за місяць. Показники 2020 року були перевищені до 180%. Судячи зі звіту на той же місяць, у країні було зареєстровано 300 компаній, які так чи інакше стосуються створення електричних машин.

Навіть перший після пандемії масштабний захід пройшов саме у Шанхаї. Японці, європейці та американці брали участь у грандіозній виставці авто, у тому числі електричних. На ньому показав свій перший електромобіль Alibaba Group.

Пізніше офіційно представив свої підрозділи з виробництва електромобілів Xiaomi. Huawei оголосили про суббренд з виробництва безпілотників у колаборації з автогігантами місцевого ринку. А техногігант Baidu нещодавно продемонстрував можливості нових чіпів на прикладі власного прототипу безпілотного електромобіля. Щоправда, про плани виготовляти такі авто під власним брендом компанія не повідомила.

КНР — лідери по акумуляторних батареях і зарядних станціях


Один із найперспективніших напрямків, у якому Китай поки що не має рівних, — виготовлення акумуляторів для електромобілів. Китайські АКБ використовують практично усі великі світові автоконцерни. Фірма Contemporary Amperex Technology Co (CATL) постачає батареї для Tesla, BMW, Volkswagen, Daimler, Volvo, Toyota та Honda. Третій за популярністю розробник після японських Panasonic - BYD, але переважно вони виготовляють акумулятори тільки для своїх електромобілів.

Мабуть, серйозним суперником Піднебесної у цій сфері крім японців можна вважати Південну Корею. Компанія LG Chem працює з місцевими фірмами (наприклад, Hyundai) та постачає батареї для таких гігантів, як General Motor, Ford, Renault та та ж Tesla. У 2020 році компанія стала лідером рейтингу світових постачальників АКБ за версією SNE Research. Однак репутація LG зараз не на висоті після низки випадків самозаймання машин. CATL з її постійним упором на нові технології та розробкою більш ємних та недорогих батарей у цьому плані явно виграє.

Найпопулярніші китайські електромобілі:
Вихід китайських NEV на світовий ринок показав: за якістю складання та технологіями машини не поступаються західним моделям. Колаборації з європейськими та американськими виробниками роблять різницю у збиранні майже невідчутною. А нижча ціна поступово схиляє попит у бік електромобілів із КНР.

Поки щоправда направити свої моделі в США не вдалося жодному, навіть найбільшому виробнику з КНР. Складні торговельні та політичні відносини заважають постачанням. Натомість розширення у бік Європи йде цілком успішно. Дещо інша ситуація в Україні . У самому Китаї обігнати продажі місцевих гігантів вдавалося донедавна тільки Tesla, але сітікари і компактні хетчбеки все ж таки більше відповідають потребам ринку КНР.

BYD E6


У серпні 2021 року BYD обігнали з продажу лідера року Wuling, випустивши на китайський ринок 44 264 електромобілі (суперник реалізував 43 783 екземпляри). Найперший бренд, який створив у країні «зелений» автомобіль, не здає своїх позицій вже понад 10 років і регулярно анонсує нові моделі.

Найбільш популярний у КНР електрокросовер BYD E6, який вийшов на ринок у 2011 році. Недорогий і цілком пристойний по ТТХ паркетник продають як у Китаї, так і за його межами:

двигун потужністю 101 л. с.;
літій-залізо-фосфатна АКБ ємністю 75 та 82 кВт*год;
запас ходу, залежно від батареї, - 300 та 400 км;
граничний розгін - до 140 км/год.
Компактний SUV з переднім приводом може похвалитися приємним лаконічним дизайном, місткістю та здатністю перевозити до 385 л вантажу. Вантажопідйомність можна збільшити до 1 000 л, якщо забрати задній диван. Салон з якісним оздобленням та кузов із високоміцної сталі доповнюють загальний образ добротного кросовера.

Wuling HongGuang Mini EV


Електромобіль, який став відкриттям року і обігнав у Китаї навіть Tesla, — продукт спільної роботи концернів SAIC і General Motors. Гучний успіх новинки (серійник вийшов у липні 2020 року) зумовлений неймовірно низькою ціною – 4 500 доларів. Зовні машина виглядає не дуже презентабельно, але не забуватимемо, що вона і замислювалася як доступний ситикар для міських поїздок. Саме такі авто у Китаї з його насиченим трафіком мають особливий попит.

Тридверний електромобіль розміром всього 2917 × 1493 мм може вмістити до 4 осіб або двох і 741 л багажу. По ТТХ це досить пристойний "середнячок", що, враховуючи його вартість, робить HongGuang Mini подвійно привабливим:

електродвигун - 17,4 л. с.;
гранична швидкість - 100 км/год,
запас ходу – 120 або 170 км залежно від комплектації.
Дещо засмучує в сітікарі можливість підзарядки тільки від побутової мережі та відсутність кондиціонера як безкоштовного елемента оснащення. Але, судячи з попиту, китайців таких дрібниць не зупиняють.

NIO ES6


Стартап з'явився зовсім недавно, в 2018 році, і поки навіть не може зрівнятися за обсягами виробництва з найбільшими гравцями. Проте нещодавно компанія в рамках IPO обійшла по капіталізації на 2 млрд доларів автогіганта зі США GM. NIO планує нарощувати свої потужності і до кінця 2022 вийти на складання 600 тисяч машин на рік.

Крім того, стартап робить ставку на свою фірмову "фішку" - оренду акумуляторів. Цей варіант продажу знижує ціну на $14 500, якщо не брати до уваги щомісячну підписку $240. Зате на будь-якій спеціальній станції Nio Power йому не доведеться чекати на зарядку, батарею просто замінять на іншу. Мережа станцій із заміни АКБ безперервно зростає і в 2021 році разом із моделями бренду, окрім території Китаю, вийшла на європейський ринок.

Електромобілі NIO відносяться до преміального сегменту, хоча компанія каже про створення окремого суббренду для масового споживача. На даний момент найпопулярніша модель марки - електрокросовер ES6.

Опис електромобіля ES6
У першому півріччі 2020 року серійний електрокар увійшов до першої п'ятірки китайських машин за кількістю продажів. Середньорозмірний (4,85×1,96×1,758 м) повнопривідний кросовер відмінно маневрує на міських вулицях. Відмінність від повнорозмірного SUV ES8 мінімальна - габарити та якість обробки салону.

Технічні характеристики:

потужність електродвигунів - 160 + 240 кВт;
розгін до 100 км/год - 4,7 сек,
максимальна швидкість - 200 км/год;
запас ходу: з батареєю 70 кВт * год - 470 км, 84 кВт * год - 510 км, 100 кВт * год - 610 км.
Електромобіль має дуже сучасну та потужну електроніку. Управляти системами допомагає електронний помічник NOMI, крім того, в машину вбудований сучасний автопілот 2 рівня. На ES6 виробник дає довічну гарантію. Цілком можливо, що екарс з такими показниками досягне успіху не лише на батьківщині, а й у країнах Європи.

Geely Geometry A


Ім'я новому електромобілю обирали за голосуванням у рамках презентації у Сінгапурі (квітень 2019 р). Під цією назвою седан згодом почали постачати на експорт. І це типовий приклад того, що китайські моделі, особливо спочатку розраховані на продаж за кордоном, не поступаються якістю західним машинам.

Сучасний електроседан Geometry A з платформою від Volvo має коефіцієнт аеродинаміки 0,2375, що робить його найкращим у своєму класі. Кузов виготовлений із міцних алюмінієвих сплавів та композитних матеріалів від шведів. У паспорті зазначено, що при перекиданні седана його дах витримує 4,12 власної маси. Але і цінник тут вже зовсім інший, ніж у того ж HongGuang Mini EV - від $ 29500 в залежності від комплектації.

електромотор має потужність 120 кВт і крутний момент 250 Нм;
розгін до 100 км/год. відбувається за 8,8 сек;
запас ходу з батареєю 51,9 кВт * год складає 410 км, 61,9 кВт * год - 500 км;
час зарядки на "швидкій" станції - всього 30 хвилин;
саме в цій моделі реалізовано дуже корисну технологію двонаправленої зарядки від Geometry, за допомогою якої можна заряджати побутові прилади.
Автоматичний підігрів акумулятора забезпечує його оптимальну роботу за будь-якої погоди та режиму їзди.

Особливу увагу приділили конструктори інтелектуальній системі управління рухом. До неї входять камери та радари, які контролюють дорожню обстановку.

система з круговим оглядом автоматично гальмує у разі загрози зіткнення або наїзду на пішохода;
є моніторинг сліпих зон дзеркал;
пасажирів попереджають про небезпеку відкриття дверей.
Корисна "фішка": власник може встановити обмеження швидкості під час передачі керування іншим особам.

Geely Geometry C
У липні 2020 року в Китаї стартували продажі другої моделі лінійки - більш спортивного хетчбека Geometry C. До нього внесли деякі вдосконалення:

новий електродвигун з потужністю 159 кВт і крутним моментом 310 Нм;
хетчбек отримав коефіцієнт лобового опору вищий, ніж у седана;
гранична швидкість - 150 км/год;
максимальний запас ходу – 550 км;
оновлено інтелектуальну систему управління: вона підключається до інтернету по 5G.

Xpeng P7


Як і Geely Geometry, електромобіль стартапу Xpeng Motors позиціонувався як "вбивця" Tesla. У липні 2020-го компанія розпочала довгоочікувані постачання свого нового седана P7, а у серпні провела IPO. Хоча перевершити Model 3 серійної версії так і не вдалося, електромобіль Xpeng вийшов на світовий ринок. У серпні 2021 року флагманський автомобіль вирушив до Норвегії, таким чином компанія вперше здійснила постачання своїх машин за межі Китаю. Так само, як і Nio, Xpeng має намір максимально наростити виробничі потужності.

Ціна китайського електромобіля коливається від $34 000 за базову та $40 000 за топову версію. При цьому якість складання та оздоблення салону Xpeng P7 на висоті. Заявлений максимальний пробіг на повній зарядці – до 706 км.

Його базова версія має один електродвигун на задній осі потужністю 267 л. с. з 390 Нм моменту, що крутить. Розгін до 100 км/год - за 6,7 сек. Місткість акумулятора - 80,9 кВт * год.

Топова модифікація Xpeng P7 – повнопривідна. Електродвигуни видають сумарну потужність 430 л. с. та крутний момент 660 Нм.

У салоні знаходиться гігантський екран: панель приладів діагоналлю 10,25 дюйма і дисплей мультимедіа з сенсорним керуванням. Зручність та безпека управління забезпечує автопілот 3 рівня з вбудованою системою автопаркування та руху по трасі.

GAC Aion S


Седан відомого бренду став першим китайським електромобілем, який потрапив до десятки найпопулярніших у світі. У 2020 році GAC Aion S посів 6 місце у рейтингу CarIndustryAnalysis.

Електроседан продають лише у КНР. Вартість: 146 800-205 800 юанів. Модель отримала запас ходу до 510 км NEDC і оснащена електродвигуном потужністю 184 л. с. з моментом, що крутить, 300 Н*м. Гранична швидкість – 156 км/год, але версія отримала лише передній привід.

Коефіцієнт аеродинамічного опору дорівнює 0,245, що є одним із головних козирів Aion S. В іншому - це хороший робочий електромобіль із середніми параметрами, розрахований на покупців масового сегмента. Цілком можливо, що простота та доступність якраз і вплинули на популярність цієї моделі. Зі старту продажів і до кінця 2020 року було продано 60 тисяч екземплярів.

У лінійці Aion є і далекобійні версії зі збільшеною продуктивністю. Але стандартна «еска» поки що найбільш популярна. У червні 2021 року компанія випустила оновлену модифікацію седана - Aion S Plus з більш потужним двигуном і покращеною аеродинамікою.

LI ONE


2020 року перспективний стартап Li Auto реалізував на території КНР 32 624 електромобілі. Компанія, яку відносять до «великої трійки» серйозних суперників великих концернів (включаючи Xpeng та NIO), планує до середини 2020-х років захопити 20% місцевого ринку та випускати 1,6 млн електрокарів на рік.

Єдина модель стартапа - електрокросовер Li One 2019 випуску. Це середньорозмірний автомобіль з габаритами 5,2×1,96×1,76 м. Строго кажучи, це не чистий EV, а послідовний гібрид. ДВЗ об'ємом 1,2 л не має жодного відношення до руху машини, він заряджає акумулятор під час руху.

Технічні характеристики:

літій-іонні батареї ємністю 40,6 кВт*год разом із ДВС забезпечують до 1 000 км запасу ходу;
два електромотори отримали сумарну потужність 326 л. с. і крутний момент 530 Н * м;
максимальна швидкість - 170 км/год;
розгін до 100 км/год - 6,5 сек.
Переваги Li One - у величезному запасі ходу, просторому трирядному салоні та високій безпеці з 38 системами захисту. Величезний сенсорний дисплей поєднує панель приладів і монітор мультимедіа. Для пасажирів встановлено ще три екрани. Додаткова функція ДВЗ – підігрів акумуляторного відсіку для стабільної роботи до 20 градусів морозу.

Дальнобійний і потужний електроседан гідно оцінили в Китаї. До вересня 2021 року продано вже 70 000 примірників, а минулого кварталу вдалося реалізувати 17 575 екарс. У серпні постачання склали 9443 машин. Таким чином, минулого місяця Li Auto єдиний із трійки молодих автовиробників не втратив обсяг продажів.

Електромобіль Polestar 2
Ми не згадали у статті електромобілі китайського збирання, які виходять під іменами європейських брендів. Яскравим прикладом такої колаборації Європи та Азії є марка Polestar, яка належить викупленій Geely корпорації Volvo Car Group. Збирають електрокар виключно в Китаї, але це продукт, створений за шведськими технологіями. Детально про компанію Polestar ми писали у цій статті.

Китайські електромобілі, які вийшли у 2020 році
Ряд авто, що з'явилися в не найвдалішому для автопромисловості 2020 року, виявилися досить перспективними. Деякі з них одразу були розраховані на експорт.

Maple 30X


Компактний позашляховик виробництва дочірньої фірми Geely, компанії Fengsheng Automotive Technology, офіційно представили у квітні 2020 року. По суті це електричне переосмислення паливного Geely Vision X3.

У стандартній комплектації Maple 30X отримав такі характеристики:

електродвигун потужністю 95 кВт з крутним моментом 180 Нм;
максимальна швидкість - 120 км/год;
акумулятор забезпечує запас ходу до 306 км за циклом NEDC;
функція експрес-заряджання за 30 хвилин, підзарядка від домашньої мережі займе 7 годин.
Головні зміни торкнулися електронної начинки: бортовий комп'ютер з інтелектуальною системою управління GKUI, функція управління через смартфон. Під маркою Maple компанія планує випускати доступні прості моделі, які будуть по кишені тим покупцям, для яких дорого придбати щось із лінійки Geometry.

Hycan 007


Бренд Hycan (скорочене Here you can) належить спільно концерну GAC та компанії NIO. Кросовер Hycan 007 (4,87×1,9×1,68 м) зійшов з конвеєра у грудні 2019 року. Його «фішки» - автопілот другого рівня, що стежить за втомою водія, адаптивним круїз-контролем та голосовим керуванням. Новинка камера в салоні, завдяки якій можна бачити, чим займаються діти на задньому сидінні.

У моделі Base встановлений акумулятор ємністю 73 кВт*год, що забезпечує запас ходу 523 км та розгін до 100 км/год за 8,2 сек. Час заряду – 33 хвилини. Батарея в модифікаціях Plus і Top має ємність 93 кВт * год, що збільшує пробіг до 643 км. Розгін до 100 км/год у цих версіях складає 7,9 сек.

Габарити Hycan 007:

довжина - 4,879 м;
ширина - 1,937 м;
висота - 1,680 м;
колісна база - 2,919 м.
Верхня половина кузова чорна, характерна прикмета фари у формі цифри 7.

На дисплеях розташовані панель приладів, сервіси управління з інформацією асистента водія ADAS. Він же подає поради голосом.

BYD Han EV


Електроседан розрахований на продажі в Європі та представлений як черговий конкурент Tesla Model 3. Офіційно анонсували серійник у 2020 році і тоді ж озвучили стартовий цінник, який виявився вищим, ніж у Tesla Model 3 — 45 або 55 тисяч євро. При цьому по ТТХ електроседан все ж таки дещо поступився супернику. Проте на виході вийшло стильне авто цілком європейської якості. .

Відмінна риса BYD Han EV - літій-залізо-фосфатні акумулятори Blade Battery з підвищеною до 50% енергоємністю. Високу безпеку забезпечує гальмівна система Bosch IPB: гальмівний шлях седана при зупинці на швидкості 100 км/год становив лише 32,8 м. Розкішний електрокар отримав повну комплектацію: салон «під шкіру», клімат- та круїз-контроль, доступ без ключа, електропривод дзеркал та панорамний дах.

Технічні характеристики:

3 версії з переднім та повним приводом;
максимальна швидкість - 185 км/год;
потужність електродвигуна в передньопривідній модифікації - 222 л. с., крутний момент - 330 Н * м;
сумарні параметри електромоторів у повнопривідній версії - 494 л. с., 680 Н•м;
розгін до 100 км/год - 3,9 сек;
в залежності від версії, ємність АКБ - 65 або 76,8 кВт * год;
запас ходу – до 605 км зі збільшеною батареєю.
До вересня 2021 року загальний обсяг продажу BYD Han EV досяг 101 309 електромобілів. За результатами опитування автовласників від JD Power електромобіль посів перше місце з оцінки якості серед середньорозмірних електромобілів. На другому місці – Xpeng P7, а третє посіла Tesla Model 3.

Chery eQ5


Підрозділ Chery New Energy випустив лише 7 моделей електромобілів. В основному вони були аналогами бензинових версій, як крихітний Chery eQ1, але в 2020 році компанія виправилася і представила паркетник eQ5. Поповнення лінійки кросовером дало свої плоди: у травні 2021 р. бренд звітував про зростання продажів: 8572 електромобілів за квітень, або на 214,6% більше, ніж в аналогічному місяці 2020 року.

Технічні характеристики:

запас ходу - 510 км;
потужність електродвигуна - 163 л. с.;
крутний момент - 250 Нм.
Корпус повнопривідного електрокара на 93% виготовлений з алюмінію і має незвичайний дизайн, створений силами знаменитої Pininfarina. Бортова система розпізнає обличчя та голосові команди. Силова установка зазнавала при температурі –32 градуси

BYD Dolphin


У лінійці електромобілів BYD на кінець 2020 року вже було 17 моделей. Успіх електричного напряму спонукає компанію на створення нових екарс з поліпшеними характеристиками.

29 серпня 2021 вийшов у продаж компактний електрохетчбек Dolphin, що відкриває «морську» лінійку машин концерну. У ньому вперше використовується платформа e-Platform 3.0, яка, за твердженням BYD, може забезпечити електромобілям до 1000 км пробігу на одному заряді. Поки для Dolphin доступний запас ходу від 301 до 405 км по NEDC.

літій-залізо-фосфатна батарея з 2 видами ємності на вибір;
145 км запасу ходу можна поповнити лише за 5 хвилин завдяки підтримці 800-вольтової системи;
потужність електродвигуна - 95 л. с. і 180 Н*м момент, що крутить;
максимальна швидкість - 150 км/год.
Ціна для таких непоганих показників виглядає привабливо – від 93 800 юанів.

Hongqi E-HS9


Електромобілі цього бренду від концерну FAW донедавна продавали виключно для внутрішнього ринку Китаю, причому виключно для перших осіб держави. Машини преміум-класу відрізняються розкішшю оснащення, величезними розмірами та високою вартістю.

Флагманський кросовер E-HS9 з'явився наприкінці 2020 року, а продажі в КНР стартували в 2021 році. Позашляховик оснащений повнопривідною силовою установкою із сумарною потужністю моторів 435 л. с. та запасом ходу 460 км по NEDC у базовій версії. Розширена модифікація одержала електродвигуни потужністю 550 л. с. та можливість пробігу до 510 км на одному заряді. Місткість акумулятора - 92,4 кВт * год.

Особливість Hongqi E-HS9 - його габарити, що яскраво контрастують зі звичними для КНР компактними електрокарами. Параметри авто: 5 209 × 2 010 × 1 731 мм. Довжина колісної бази - 3110 мм. До екстер'єру приклав руку екс-головний дизайнер Rolls-Royce, тому зовнішність кросовера вражає.

Ціна на електромобіль в Китаї варіюється від 509 800 до 729 800 юанів. З січня по червень 2022 року було продано вже 6 256 екземплярів Hongqi E-HS9, що дуже хороший показник для такого цінового сегменту. Нещодавно стало відомо, що компанія готує покращену версію кросовера, далекобійність якого складе вже 690 км за вимірювальним циклом NEDC.