Здається, існує багато загадок щодо того, що саме являє собою система BYD DM-i п'ятого покоління. Багато статей у китайських ЗМІ вчора, повідомляючи про випуск, а також напередодні нього, робили досить детальний огляд роботи кожного покоління системи PHEV до того моменту, коли вони дійшли до четвертого покоління, коли вони просто сказали щось на кшталт «у 2021 році BYD представив технологію четвертого покоління», а потім перерахували, в яких автомобілях вона використовувалася. Коли справа дійшла до п'ятого покоління, вони просто сказали, що це розвиток четвертого!
Однак Fast Technology у сьогоднішній статті цитує пост Цзя Хаонана в WeChat, в якому він описав те, що багато установ вважають системою DM-i п'ятого покоління BYD. Причиною такого переконання є патент на гібридну систему, оприлюднений BYD.Здається, є три важливі оновлення. Перший полягає в тому, що генератор можна використовувати як приводний двигун, а приводний двигун можна використовувати як генератор, крім того, генератор, приводний двигун і планетарну систему редукторів, об'єднані в одну оболонку.

 

По-друге, система використовує подвійне зчеплення для управління робочим режимом, а не використання одношвидкісної передачі, як у старших поколінь. Система DM від BYD – це послідовно-паралельна гібридна система, де або електродвигун, або двигун можуть приводити в рух автомобіль. У традиційній системі і генератор, і двигун безпосередньо з'єднані через редуктор. Якщо двигун не працює, двигун Р1 працює. Це еквівалентно тому, що двигун P1 одночасно приводить в рух колеса, він також працює на холостому ходу, знижуючи ефективність трансмісії. Це, як сказано в статті, є причиною того, що двигун Р1 рідко бере участь у випуску при традиційній послідовно-паралельній структурі.
 

 

 

За допомогою подвійного зчеплення двигун можна від'єднати від двигуна P1. Це означає, що P1 можна приводити в рух окремо або двигун може безпосередньо виробляти електроенергію для двигуна P1. Оскільки двигун P1 не дуже потужний, він дуже енергоефективний при прямому приводі. Однак, якщо С1 від'єднати від С0, то Р3 також братиме участь у виході. Це створює систему повного приводу з двома двигунами, яка значно покращує рівень потужності в повністю електричному режимі.
У гібридному режимі С1 і С0 об'єднані і є три джерела живлення. При цьому потужність і крутний момент системи більше, а значить, час розгону швидше. Однак Цзя вважає, що BYD дотримується стратегії, яка надає пріоритет енергоефективності, а не екстремальній продуктивності.

Третьою і останньою важливою інновацією є подвійна планетарна система передач, яку Цзя вважає найважливішою. У попередніх гібридних системах BYD двигун значною мірою діяв як генератор, а двигун приводив у рух автомобіль. Тільки при швидкісному або швидкому розгоні двигун використовується для безпосереднього приводу автомобіля або паралельного його руху.
Хоча цього досить просто досягти і дешево виробляти, існує проблема в тому, що двигун, коли він безпосередньо приводить в рух автомобіль, не може виробляти електроенергію. Існує небезпека, що потужність акумулятора продовжуватиме знижуватися, що призведе до ризику зупинки. Це особливо актуально, якщо водій має агресивний стиль, коли він часто прискорюється та обганяє, або у разі тривалого підйому на пагорб.

Планетарні передачі вирішують цю проблему, відволікаючи частину потужності двигуна на генерацію, а також продовжуючи приводити в рух колеса. Додатковими перевагами є те, що обсяг можна зменшити, міцність з'єднання покращилася разом з ефективністю трансмісії завдяки будові подвійного планетарного редуктора. Налаштування системи є більш гнучким, ніж у більш ранніх форм послідовно-паралельних гібридів.
Саме завдяки використанню цих технологій, за словами Цзя, системі DM п'ятого покоління від BYD вдається досягти своєї ефективності. Звичайно, BYD, схоже, перейшов на технологію PHEV, і, можливо, Цзя має рацію в тому, як BYD досяг успіху.
 

Примітка редактора:
Очевидно, що все це досить технічно, і я намагався, де це було можливо, спростити його, сподіваюся, не втрачаючи занадто багато інформації. Також слід зазначити, що саме те, що стверджують різні експерти, BYD використовує для своєї системи п'ятого покоління, але не підтверджено, чи це правильно.