Швидкий перехід Китайської Народної Республіки на повсюдне використання електрокарів спричиняє значні зміни у світовій автомобільній промисловості та має далекосяжні наслідки для головних експортерів нафти, у тому числі для таких держав як Росія та Саудівська Аравія. Завдяки тому, що уряд КНР активно заохочує використання та виробництво екологічно нешкідливих машин, країна стала світовим лідером із продажу такого транспорту. Цей перехід відповідає більш широким цілям сталого розвитку Китаю та його прагненню скоротити викиди вуглекислого газу в атмосферу. Однак наслідки «зеленого повороту» наддержави виходять за межі екології, потенційно впливаючи на світовий ринок нафти та баланс сил між світовими державами.

 

Уряд східної країни вже понад десять років підтримує зростання ринку електромобілів за допомогою різноманітних стимулів. Спочатку субсидії та безкоштовні номерні знаки були запропоновані для поширення використання електричних машин у великих та великих містах. Крім того, Китай інвестував у розширення зарядної інфраструктури, у тому числі були вкладені значні фінансові кошти у купівлю новітніх станцій заміни акумуляторів, завдяки чому власники подібних транспортних засобів можуть отримати зручнішу та швидшу зарядку. Такі заходи сприяли тому, що Китай став найбільшим ринком екологічно чистих автомобілів, адже у 2022 році продаж електромобілів порівняно з попереднім роком збільшився вдвічі.

 

Китайські автовиробники також відіграли важливу роль у стимулюванні масової популяризації електромобілів, пропонуючи доступні електричні моделі для масового ринку. Їх конкурентоспроможні, і навіть часом занижені, ціни призвели до «кривавої цінової війни» між виробниками, що ще більше підвищувало попит у споживачів як і всередині держави, так і за її межами, особливо в найближчих країнах. Китайські гіганти, такі як BYD, навіть перевершили імениті світові корпорації за обсягом продажів, серед яких, наприклад, варто відзначити компанію Tesla. Цей успіх пояснюється технологічним прогресом, ефективністю масового виробництва та ширшим використанням відновлюваних джерел енергії під час виробництва батарей.

 

Перехід Китаю на електромобілі відповідає його політичній «зеленій» політиці, яка спрямована на досягнення мінімальної кількості шкідливих викидів в атмосферу та повноцінної вуглецевої нейтральності до 2060 року. Бажання наддержави боротися зі зміною кліматичних умов та створити повністю екологічно чисту планету радує світова спільнота. Однак навіть у подібних благих цілей можуть бути неприємні наслідки для деяких. Так, різка популяризація електричних транспортних засобів викликала стурбованість у країн експортерів нафти, особливо в Росії та Саудівської Аравії, оскільки зниження закупівель нафти у цих країн може негативно вплинути на їхню економіку.

Вихід для основних експортерів нафти КНР, таких як Росія та Саудівська Аравія, може бути дуже сумним. Китай є основним ринком для продажу копалин, і будь-яке, навіть не найбільше падіння попиту, може негативно позначитися на економіці держав. Росія, зокрема, продовжує бути важливим постачальником нафти, лише тепер через війну в Україні вона відправляє значну частину своїх потоків не до Європи, а до Китаю. Очікується, що в міру того, як китайський ринок переходитиме на електрокари, попит на цей ресурс через кілька років буде набагато нижчим, ніж зараз.

 

Зсув споживчих переваг у бік електромобілів очевидний навіть у статистичних даних про продаж. У лютому поточного року продаж дизельних та бензинових транспортних засобів на території Китайської Народної Республіки впав більш ніж на 20 відсотків порівняно з усім 2022, тоді як продаж електричних машин досягнув разючих 32% ринку від усіх легкових авто. Великі бренди електромобілів, у тому числі BYD, Nio, Geely та інші гіганти демонструють дивовижні показники продажів, що свідчить про попит, що росте, на подібний транспорт в азіатській наддержаві. Малоймовірно, що витіснення електрокарами основних бензинових аналогів у Китаї призведе до негайного обвалу вартості нафти на світовому ринку, довгострокова тенденція очевидна. За прогнозами експертів, частка екологічно нешкідливих авто на дорогах загального користування в Китайській Народній Республіці до 2030 року може становити понад 80 відсотків усіх легкових авто.

 

Хоча очікується, що частина ринку електрично нешкідливих транспортних засобів у Китайській Народній Республіці зростатиме й надалі, безпосередні побоювання щодо серйозного падіння нафтових цін малоймовірні. В даний час лише близько 5% авто на дорогах в Піднебесній є електричними, і бензинові машини домінуватимуть на ринку ще довгі роки. Більше того, у нафтохімічному сегменті наддержави спостерігається зростання споживання нафти, тому щонайменше найближчим часом переживати країнам експортерам точно не варто. Однак не можна заперечувати той факт, що у довгостроковій перспективі транспортний сектор азіатської країни буде наповнений електричними авто і попит на нафту більше не буде таким високим як раніше. Аналогічні тенденції спостерігаються також у США та Євросоюзі, адже там також планується поступова відмова від бензинових та дизельних автомобілів.

 

Увага Піднебесної до декарбонізації та розвитку зелених технологій зумовлена прагматичними цілями, що виходять за межі безпосереднього економічного ефекту. Інвестуючи в екологічно чисте виробництво та нешкідливі технології виробництва, Китай прагне зміцнити свої позиції на світовому ринку та готується вирішувати майбутні проблеми вже зараз. У міру того, як держава робить значні кроки у напрямі екологічності, вона стає ключовим гравцем у таких галузях, як виробництво сонячних батарей та інших необхідних компонентів, які потрібні для користування відновлюваною енергією.

 

Стрімкий зліт популярності електромобілів у Китайській Народній Республіці трансформує світову автомобільну промисловість та має серйозні наслідки для країн експортерів нафти у довгостроковій перспективі. Агресивне просування електромобілів, яке підтримує державні стимули та активний розвиток інфраструктури, зробило країну найбільшим у світі ринком електрокарів за найкоротші терміни. Хоча безпосередній вплив на ціни на нафту може бути не таким серйозним, як може здатися, але довгостроковий перехід на електромобілі в Китаї, як і в інших регіонах, створює проблеми для багатьох держав, економіка яких базується на доходах від продажу корисних копалин.

 

Якщо вам цікаво почитати огляд на один із флагманських автомобілів, які виробляються в Китайській Народній Республіці, або вам цікаво стежити за подальшим розвитком ситуації на ринку електрокарів, ви можете це зробити на веб-сайті E-motors.com.ua. E-motors має найбільший асортимент електрокарів в Україні, тому тут ви можете купити екологічно безпечну машину за найдоступнішою ціною, яка прибуде до вас у найкоротші терміни.