Оновлений електричний шутинг-брейк Geely під назвою Zeekr 001 вперше потрапив на фото в Китаї. Автомобіль матиме передові датчики автономного водіння і зможе проїжджати на одній зарядці 1 000 км. При цьому, швидше за все, ціни на модель виявляться значно вищими за поточні. Останнім часом про Zeekr 001 можна почути досить часто - цей автомобіль щільно закріпився в інфополі. Тим не менш, ми наведемо базову інформацію про нього. Бренд Zeekr був заснований на початку 2021 року, а його «первістком» став шутинг-брейк 001. Це – чистий електромобіль, побудований на модульній архітектурі SEA. За розмірами він близький до Porsche Panamera. Точні габарити 001 становлять 4970 х 1999 х 1560 мм при колісній базі 3005 мм.

Zeekr 001 доступний у виконаннях із заднім та повним приводом. Перше представлене електромотором на 272 л. А з приводом на обидві осі його максимальна потужність досягає 544 л. Такий табун забезпечує великому електромобілю розгін до 100 км/год за 3,8 секунди. На 001 можна зустріти дві опціональні батареї на 86 та 100 кВт⋅год. А його запас ходу відрізняється від 536 до 732 км. Розкид цін на шутинг-брейк у Китаї складає 299-386 тисяч юанів.

Як оновиться модель?

Обновлённый Zeekr 001 появился на «шпионских» снимках с минимальным количеством камуфляжа. Его экстерьер получит незначительные корректировки. Передний бампер 001 бросается в глаза более спортивным оформлением и крупной «губой». Можно предположить, что с таким дизайном у Zeekr 001 могут возникнуть проблемы с проходимостью. В оправдание можно сказать, что его заявленный клиренс – 174 мм, а в «топе» есть пневмоподвеска.

Але зміна дизайну – не головна фішка оновленого шутинг-брейка. На даху ми можемо помітити сенсор LiDAR – далекомір оптичного діапазону. Такі датчики вважаються передовими та набирають популярності серед автомобільних компаній Китаю. Вважається, що за допомогою "лідара" система автономного водіння може ефективніше розпізнавати перешкоди на дорозі. Їх уже встановлюють на машини марок Nio, Li Auto та Xpeng. Очевидно, Zeekr не захотів відставати від стартапів і незабаром серійні версії отримають модний і технічно складний датчик.

Ще одну зміну моделі не можна побачити на фотографіях. Справа в тому, що в другому кварталі 2023 Zeekr 001 отримає нову батарею від китайського виробника CATL. Акумулятор цей незвичайний - він є розробкою нового покоління і називається Qilin («Цилін»). Його особливості – висока щільність енергії (до 255 Вт/кг) та можливість зарядитися з 10% до 80% за 10 хвилин. Ємність батареї CATL не уточнювали. А ось у Zeekr пообіцяли, що 001 з такою «батарейкою» зможе проїхати до 1000 км.

Таким чином, наступного року ми побачимо оновлений Zeekr 001 із посвіжілим дизайном, новим сенсором та батареєю. А ось як це позначиться на вартості електромобіля – питання відкрите. Найімовірніше, його цінник помітно зросте.

Зазначимо, що попит на цей шутинг-брейк у Китаї є. Черга по нову машину розтяглася на кілька місяців. А з початку продажів модель розійшлася тиражем понад 60 тисяч екземплярів. Перший Zeekr 001 з'явився і в Україні.