
Компанія Toyota представила праворульну (RHD) версію свого електричного позашляховика bZ3X для Гонконгу та Макао, що ознаменує офіційний вступ моделі до цих двох спеціальних адміністративних регіонів. bZ3X — це перший акумуляторний електромобіль Toyota, спеціально розроблений для Гонконгу, і його дебют відбувся у флагманському автосалоні Коулун-Бей 27 вересня. Ціна для Макао була оголошена на рівні 259 000 гонконгських доларів (33 100 доларів США). Ціна для Гонконгу ще офіційно не підтверджена і може відрізнятися від ціни, зазначеної для Макао.
У конфігурації для Гонконгу та Макао bZ3X оснащений синхронним двигуном з постійними магнітами потужністю 150 кВт та крутним моментом 210 Нм. Живлення забезпечується літій-залізо-фосфатним (LFP) акумулятором ємністю 70,0 кВт⋅год, який забезпечує запас ходу до 565 км за циклом випробувань NEDC. Модель підтримує зарядку CCS2 потужністю 6,6 кВт на змінному струмі та 90 кВт на швидкому заряджанні постійним струмом. Також доступне зовнішнє джерело живлення Vehicle-to-Load (V2L).
Довжина позашляховика становить 4600 мм, ширина — 1850 мм, а висота — 1645 мм, а колісна база — 2765 мм. Його споряджена маса становить 1835 кг, а об'єм багажного відділення — 427 літрів. Радіус повороту становить 5,8 метра, автомобіль оснащений 19-дюймовими легкосплавними дисками з шинами 225/45R19. Підвіску регулює стійка Макферсон зі стабілізатором поперечної стійкості спереду та напівнезалежна торсіонна балка ззаду. Спереду встановлені вентильовані диски, а ззаду — суцільні диски.
У салоні bZ3X оснащений інтелектуальним помічником водія Toyota з підтримкою мобільного додатку. У салоні є 8,88-дюймова цифрова панель приладів у поєднанні з 14,6-дюймовим центральним дисплеєм, який інтегрує аудіосистему, навігацію та елементи керування системою. Бездротовий Apple CarPlay та голосове керування англійською мовою входять до стандартної комплектації, а також преміальна аудіосистема YAMAHA з 11 динаміками. Передні сидіння мають електрорегулювання та функції підігріву, вентиляції та охолодження, а задні сидіння можна нахилити в діапазоні від 117 до 137 градусів.
У комплект входить двозонна автоматична система клімат-контролю з повітряним фільтром PM2.5 та задніми вентиляційними отворами, а також 32-кольорове атмосферне освітлення салону. Серед інших функцій – панорамний скляний дах з електричною сонцезахисною шторкою, панорамна паркувальна камера з оглядом на 360 градусів та спеціальна кнопка аварійного відключення живлення.

bZ3X вперше був представлений у материковому Китаї у березні 2025 року спільним підприємством GAC-Toyota . Ціни там починалися від 109 800 юанів (приблизно 15 100 доларів США), і Toyota повідомила про отримання 10 000 замовлень протягом першої години після запуску. Версія для материкового Китаю пропонується в кількох конфігураціях, включаючи акумуляторні блоки ємністю 50,0 кВт⋅год, 58,4 кВт⋅год та 67,9 кВт⋅год, із запасом ходу CLTC 430 км, 520 км та 610 км відповідно.
У вищих комплектаціях використовується лідар від Robosense та передові системи допомоги водієві Momenta 5.0, що дозволяє керувати автопілотом без використання карт високої чіткості. Toyota наголосила, що 65% компонентів bZ3X постачаються з Китаю, і лише 1% імпортуються.
Порівняно з версіями для материкового Китаю, bZ3X для Гонконгу та Макао найбільше нагадує комплектацію 520 Pro+ , хоча й з деякими помітними відмінностями. Він використовує трохи більший акумулятор ємністю 70,0 кВт⋅год замість 58,4 кВт⋅год, зберігає ту саму потужність двигуна 150 кВт і забезпечує номінальний запас ходу NEDC 565 км, що приблизно еквівалентно 500–520 км за умов CLTC. Він також включає преміальні функції, такі як аудіосистема YAMAHA з 11 динаміками та панорамний дах, але не пропонує двигуна потужністю 165 кВт або вдосконаленої системи керування Momenta з лідаром, які є в топовій комплектації 610 Max.
Різниця найбільш помітна в ціні. Комплектація 520 Pro+ у материковому Китаї коштує 139 800 юанів (22 445 доларів США), тоді як версія для Макао пропонується за 259 000 гонконгських доларів (33 100 доларів США). Це ставить модель з правим кермом приблизно на 47 відсотків дорожче, ніж її найближчий материковий аналог. Ця премія відображає позиціонування на ринку, регіональне оподаткування імпорту та обмежені масштаби виробництва автомобілів з правим кермом. Ціни для Гонконгу ще не підтверджені та можуть відрізнятися від показників для Макао.
З введенням моделі з правим кермом, Toyota привезла свій найбільш орієнтований на Китай електричний позашляховик до Гонконгу та Макао, адаптувавши його для регіонів, які мають інші системи водіння, ніж материковий Китай. На відміну від решти Китаю, де транспортні засоби мають лівосторонній кермо, Гонконг і Макао продовжують експлуатувати автомобілі з правим кермом. Ця домовленість сягає корінням у їхнє колоніальне минуле: Гонконг, під британським правлінням, до 1997 року, а Макао, під португальською адміністрацією, до 1999 року, коли обидві території перейшли на лівосторонній рух. Навіть після повернення до Китаю як Спеціальні адміністративні регіони, вони зберегли цю систему, яка продовжує визначати їхні окремі автомобільні ринки сьогодні.
Забігаючи наперед, очікується, що bZ3X також потрапить в інші країни з правим кермом, такі як Японія, Велика Британія, Австралія, Нова Зеландія та Сінгапур, розширюючи глобальну присутність електромобілів Toyota за межами Китаю.

Toyota bZ3X, компактний електромобіль-позашляховик з вертикальним профілем, має спільну платформу з GAC Aion V. Фото: CarNewsChina