
Компанія Contemporary Amperex Technology Co., Limited ( CATL ) оголосила , що її натрій-іонний акумулятор досяг щільності енергії 175 Вт·год/кг і може забезпечити понад 500 кілометрів запасу ходу на повністю електричному струмі. Компанія заявила, що технологія надійде в масове постачання наступного року, залежно від графіків впровадження для клієнтів.
У CATL пояснили, що натрій-іонні акумулятори мають дещо нижчу щільність енергії, ніж літій-іонні, але забезпечують суттєві переваги в низькотемпературній роботі, вуглецевому сліді та безпеці. Ці характеристики, за словами компанії, роблять технологію добре придатною для розширення впровадження транспортних засобів на нових джерелах енергії в регіонах з холодним кліматом та розширення географічного охоплення застосувань електромобільності.
За даними CATL, натрій-іонний акумулятор може покрити понад 40 відсотків попиту на пасажирські автомобілі на внутрішньому ринку, що дає йому величезний потенціал для комерціалізації. Компанія додала, що її натрієві акумуляторні блоки розроблені для забезпечення високої сумісності зі стандартними модулями № 20 та № 25, включаючи формати заміни акумуляторів, що дозволяє використовувати їх на широкому спектрі автомобільних платформ без необхідності значних змін у конструкції від автовиробників.
Розробка натрій-іонних акумуляторів для легкових автомобілів разом з партнерами наразі йде гладко, зазначила CATL, а готовність поставок запланована на наступний рік. Компанія наголосила, що розгортання буде базуватися на термінах проектів клієнтів.
Раніше цього року, 21 квітня, CATL представила те, що вона описала як перші у світі великомасштабні натрій-іонні акумулятори масового виробництва. Першими продуктами були «Новий натрієвий акумулятор» для легкових автомобілів та «Новий інтегрований стартерний акумулятор 24 В» для важких вантажівок. Обидва були розроблені для широких експлуатаційних середовищ, здатні працювати за температур від -40°C до 70°C.
5 вересня натрій-іонний акумулятор CATL пройшов сертифікацію відповідно до китайського стандарту GB 38031-2025 «Вимоги безпеки до акумуляторних батарей електромобілів». Це зробило його першим у світі натрій-іонним акумулятором, який досяг відповідності новому національному стандарту. Сертифікація підтверджує, що технологія відповідає необхідним стандартам безпеки для тягових акумуляторних батарей в електромобілях.
CATL заявила, що ця віха демонструє готовність натрій-іонних акумуляторів підтримувати великомасштабні застосування, пропонуючи альтернативний шлях для галузі поряд з існуючими літій-іонними технологіями.