BYD випустить Sealion 6 PHEV у Японії як першу гібридну модель із заряджанням від мережі у січні 2026 року. Фото: BYD

За даними Nikkei China , найбільший китайський виробник електромобілів BYD планує представити гібридні електромобілі з підзарядкою від мережі (PHEV) у Японії, починаючи з січня 2026 року . Очікується, що компанія випустить позашляховик BYD Sealion 6 (відомий як Song Plus у Китаї) як свою першу модель PHEV для ринку, а додаткові деталі будуть оголошені на виставці Japan Mobility Show у Токіо в жовтні 2025 року.

Президент BYD Japan Ацукі Тофукудзі заявив, що впровадження плагінових гібридних автомобілів (PHEV) допоможе вирішити проблеми з запасом ходу, які часто пов'язані з електромобілями з плавним ходу (BEV). Він назвав цей крок важливим кроком у розширенні присутності BYD у Японії.

Гібридні електромобілі (PHEV) поєднують у собі акумуляторні батареї з двигуном внутрішнього згоряння. Вони пропонують їзду, подібну до електромобілів, на низьких швидкостях, але покладаються на двигун для більших відстаней, що зменшує тривогу щодо запасу ходу. На відміну від звичайних гібридів, гібридні електромобілі можна заряджати ззовні, і вони можуть служити резервним джерелом живлення під час надзвичайних ситуацій або використання на відкритому повітрі. Однак їхня вища вартість порівняно з традиційними гібридними транспортними засобами має обмежене поширення в Японії.

Конкуренція на японському ринку PHEV залишається сильною, причому Toyota та Mitsubishi займають значні частки. Такі моделі, як Toyota Harrier та Mitsubishi Outlander PHEV, домінують у цьому сегменті. Хоча Sealion 6 вважається менш конкурентоспроможним за запасом ходу та паливною економічністю порівняно з вітчизняними конкурентами, BYD прагне позиціонувати його за нижчою ціною. Японські PHEV зазвичай коштують понад п'ять мільйонів єн (приблизно 24 130 доларів США), тоді як BYD має намір пропонувати свою модель нижче цього порогу.

У світовому масштабі на платні гібриди (PHEV) припадає більша частка продажів BYD, ніж на електромобілі з функцією кузова (BEV). У 2024 році BYD продала 4,27 мільйона автомобілів, причому PHEV склали 2,48 мільйона одиниць (58 відсотків) порівняно з 1,76 мільйона BEV (41 відсоток). Компанія представила платні гібриди в Європі та Південно-Східній Азії, включаючи такі ринки, як Таїланд, Філіппіни та Сінгапур.

У першій половині 2025 року на платні гібридні автомобілі (PHEV) припадало 7,6% світових продажів нових автомобілів, що майже дорівнює частці звичайних гібридних автомобілів (7,7%). У Китаї платні гібридні автомобілі займають 15,9% ринку, перевершуючи звичайні гібридні автомобілі з 3%. Натомість, Японія залишається сильно перекошеною в бік традиційних гібридних автомобілів, на які припадає майже 30% продажів, порівняно з лише 1% для платних гібридних автомобілів.

Міжнародне енергетичне агентство (МЕА) прогнозує, що до 2030 року платні гібриди (PHEV) становитимуть близько 9% ринку легкових автомобілів Японії, що наближається до 10,6% електромобілів. Агентство також зазначає регіональні відмінності в екологічній політиці, де деякі ринки підтримують впровадження платних гібридів за рахунок субсидій, тоді як інші виключають їх.

Компанія BYD зазначила, що після BYD Sealion 6 у Японії з'явиться кілька моделей PHEV, оскільки прагне розширити свою лінійку PHEV у всьому світі.